نامگذاری این درب به دلیل شباهت زیاد آن به درب اتوبوسهای مسافربری میباشد. نحوه عملکرد این نوع درب بادربهای دیگر به طور کلی متفاوت است. در دربهای تلسکوپی و سانترال ، لتههای درب ( چه درب کابین و چه درب طبقه در دربهای تمام اتوماتیک ) در فضای بیرون کابین به طور کشویی در کنار هم قرار میگیرند.
اما در دربهای اتوبوسی ، درب کابین به طور تاشو به داخل کابین آمده ، فضایی از آن را اشغال میکند. در ضمن یادآروی میشود که در این صورت درب طبقه از نوع لولایی خواهد بود.
اما مزیت درب اتوبوسیچیست؟
مهمترین مزیت این نوع درب، قابل نصب بودن آن در پروژههایی است که در چاه فضای کافی برای درب کابین در نظر گرفته نشده است. در نتیجه فقط با نصب این نوع درب، امنیت کافی برای مسافرین تامین خواهد شد.