در همه طبقات و کابین ، برای نمایش جهت حرکت از دو عدد لامپ یا دیود نوری استفاده میشود. این لامپها در شستی احضار نصب شده، فرمان خود را مستقیما از تابلوی کنترل دریافت میکنند.
در ماتریسهای نقطه ای، با تولید علامت پیکان به سمت بالا وپایین و حرمت دادن آن در دو جهت ، حرکت کابین و جهت آن نمایش داده شده، حس حرکت به بیننده القا میشود. لامپهای جهت معمولا توسط کنتاکتورهای جهت یا رلههای خاصی که برای همین منظور در تابلوی کنترل قرار گرفته اند تحریک میشوند. در برخی از تابلوهای کنترل لامپهای جهت پس از جذب شدن کنتاکتورها روشن میشود، در این روش روشن شدن کنتاکتور بیانگر حرکت کابین بوده ، اما عیب آن این است که پیش از به حرکت آمدن کابین ماسافر از جهت آن مطلع نخواهد شد. در روش دیگر لامپهای جهت با رلههای خاصی پیش از به حرکت در آمدن کابین روشن میشود، اما عیب آن این است که مسافران در طبقات دیگر در حرکت یا عدم حرکت کابین دچار تردید میشوند.