توزیع فشار در شطح شیار گرد (نیروی عکس العمل توسط شیار فلکه کششی) به صورت یکنواخت میباشد. مقدار فشار در شروع تماس سیم بکسلها با شطح شیار صفر بوده و در پایین ترین نقطه شیار به حداکثر میرسد. فشار به صورت یکنواخت توزیع شده و سایش در جهت شعاعی در طول قوس تماس به طور یکسان اتفاق میافتد.
با توجه به سطح زیاد تماس مقدار فشار کمتری وارد میسود و در نتیجه سیم بکسل از عمر بیشتری برخوردار میگردد. امروزه عموما این نوع شیار در فلکههای کششی موتورهای محرکه آسانسورهای پر سرعا بکار گرفته میشود. نسبت قطر فلکه به قطر سیم بکسلها حداقل 40 به 1 میباشند، بنابراین میتوان حداقل قطر فلکه کششیرا تا این حد در نظر گرفت .
با توجه به مقدار حداکثر فشار که در یک نقطه اعمال میشود، وقتی سایس در این نوع شیارها اتفاق میافتد سیم بکسل بیشتر در شیار فرو میرود و به دلیل توزیع یکنواخت فشار، تغییر مکان در تمام نقاط محیطی یکسان است. تغییر مکان سیم بکسل در شیار باعث تغییر زاویه γ شده که با تغییر مشخصات زاویه شیار به تدریج باعث سرخوردگی سیم بکسلها خواهد شد.
این زاویه حدودا بین 30 تا 45 درجه متناسب با آسانسور از سوی سازندگان انتخاب میگردد. در آسانوسرهای پر سرعت با توجه به کارگیری شیارهای U شکل در فلکههای کششی و در نتیجه کاهش مقدار نیروی کششی کافی سیم بکسل در پیچش ابتدایی به دور فلکه ، برای افزایش مقدار نیروی کششی در سیم بکسل در آنها از پیچش مضاعف مورد استفاده قرار میگیرد.
در پیچش دوتایی سیم بکسل مقدار زاویه α مجموع دو زاویه α1 و α2 ( به ترتیب در پیچشهای ابتدایی و ثانویه ) خواهد بود.